Studia podyplomowe „Marketing internetowy i e-biznes”

Zobacz stronę: http://iukw.pl

W Katedrze Socjologii prowadzone są Studia Podyplomowe „Marketing internetowy i e-biznes”. Kierownikiem studiów jest dr Piotr Siuda.

Celem studiów jest kształcenie w zakresie najnowszych technik marketingowych wykorzystywanych w sieci, jak również zapoznanie z charakterystyką prowadzenia biznesu internetowego.

Słuchaczami mogą być osoby zarówno niezajmujące się marketingiem, jak i specjaliści od marketingu tradycyjnego, chociaż wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zdobyte na studiach można wykorzystywać także w innego rodzaju firmach oraz pracując na różnorodnych stanowiskach.

Studia polecane są osobom chcącym pracować w:

  • przedsiębiorstwach internetowych,
  • dziale marketingu dowolnej firmy,
  • firmach z branży e-commerce,
  • agencjach reklamowych, interaktywnych, PR oraz w domach mediowych,
  • portalach internetowych,
  • firmach z branży telekomunikacyjnej.

Absolwent „Marketingu internetowego i e-biznesu”:

  • Potrafi analizować otoczenie biznesowe firm internetowych.
  • Zna tajniki współczesnego marketingu tradycyjnego i sieciowego.
  • Wie, jak prowadzić biznes online i jak wystartować z tak zwanym start-upem.
  • Jest świadomy prawnych i ekonomicznych pułapek czyhających na przedsiębiorców internetowych.
  • Sprawnie obsługuje narzędzia Google (na przykład Google AdWords czy Google Analytics).
  • Wie, jak skutecznie promować i sprzedawać przez Facebooka.
  • Wykorzystuje w pracy marketingowej inne social media: Google+, Twitter, Instagram, Tumblr itd.
  • Potrafi pozycjonować strony internetowe.
  • Prowadzi kampanie e-marketingowe i sprawdza ich zasięg oraz skuteczność.
  • Prowadzi badania konsumentów w internecie.
  • Umie dobierać właściwe narzędzia e-marketingowe do konkretnego rodzaju biznesu.
  • Swobodnie porusza się w świecie technologii IT i zna charakterystyczny dla nich język.
  • Wie, jak połączyć techniki e-marketingowe z podejściami tradycyjnymi.
  • Zna zasady tworzenia użytecznych i przyjaznych użytkownikowi serwisów oraz narzędzi sieciowych.
  • Potrafi wykorzystywać technologie mobilne w marketingu.
  • Jest świadomy psychologicznych podstaw zachowań konsumentów i umie zastosować różne socjotechniki sprzyjające sprzedaży.
  • Wie, w jaki sposób biznesowo wykorzystać siłę tak zwanych społeczności wirtualnych.

Studia „Marketing internetowy i e-biznes” mają praktyczny charakter. Zajęcia prowadzone są przez pracowników różnych firm z branży internetowej, specjalistów od e-marketingu czy badań rynkowych. Dodatkowo zespół wykładowców uzupełniają doświadczeni akademicy specjalizujący się w zagadnieniach konsumpcji, socjologii gospodarki, socjologii i psychologii internetu. Podczas zajęć warsztatowych i laboratoryjnych słuchacze mają okazję nabyć „twarde” umiejętności związane z narzędziami, procedurami i technikami marketingu sieciowego. Zdobyta wiedza jest doskonalona podczas przygotowywania projektów marketingowych. Forma prowadzenia zajęć jest jednak zróżnicowana i obejmuje także wykłady, co gwarantuje atrakcyjną i wartościową różnorodność dydaktyczną.

Więcej informacji można zdobyć na:

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Katedra Socjologii,

ul. Ogińskiego 16, 85-092 Bydgoszcz, tel. 52 32 36 709